Oorspronkelijk waren er plannen voor een degelijk schip al
voor de Tweede Wereld Oorlog. Destijds was de HAL nog zo populair dat een ‘running
mate’ nodig was. Met het uitbreken van de oorlog werden deze stopgezet. Pas in
de jaren 50 werden de plannen weer hervat.
Het ontwerp voor de boot was baanbrekend voor die tijd. Het
schip had twee klassen die horizontaal gescheiden werden met verwijderbare
wanden en een uniek dubbel trappenhuis dat een eenvoudige ombouw naar een een-klasse
cruiseschip mogelijk maakte. De machine-installatie werd driekwart van achteren
geplaatst en kreeg twee moderne rookkanalen. Tevens kreeg het schip een
baanbrekend gestroomlijnd profiel, en werd het dekhuis geplaatst bovenop de
opbouw midscheeps waar normaal de schoorsteen zou staan. Dit model zou later
gebruikt worden als ontwerp voor latere cruiseschepen.
Tegenwoordig is het schip in bezit van WestCord Hotels, die
onder andere ook Hotel New York in zijn bezit heeft. Zo is er dan ook veel te
beleven op het schip. Zo is een groot deel van het schip zonder toegangskosten
bereikbaar, en wordt het daardoor een hele belevenis om een drankje te drinken.
In de zomer is het Lido terras geopend, waar u heerlijk in een ligstoeltje aan
het zwembad kunt liggen.
Mocht u meer geïnteresseerd zijn in een drankje of een
uitgebreid diner, dan zijn er nog 4 andere ruimtes op het schip die open staan
voor een hapje, diner, high tea of lunch! Natuurlijk is er ook de mogelijkheid
om het hele schip te zien met een elektronische tour. Deze vertelt u over de geschiedenis
van het schip en neemt u mee op een tour door al zijn zalen. Wilt u nog meer
van het schip beleven? Dan kunt u ook altijd nog overnachten in een van de 254 suites.
Wilt u wonen in Rotterdam? Kijk snel op Domica Rotterdam!
Geen opmerkingen:
Een reactie posten